رونمایی از سلاح‌ها و تجهیزات جدید

بهره‌گیری از "تاکتیک نبردهای نوین" در رزمایش ولایت ۹۵/ رونمایی از سلاح‌ها و تجهیزات جدید

الادمیرال سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در رزمایش امسال، نداجا در نظر دارد که از تاکتیک‌های جدید و به روز بهره برده و برای اولین بار، تاکتیک‌های نبردهای نوین را به نمایش بگذارد.

آینده‌پژوهی «ستاد انگلیس» درباره «فرزندان نخبه ایران»/

در ۲۰۲۴ نخبگان ایران «چمدان به دست»تر خواهند بود

فرار مغزها
 

«ستاد انگلیس» یک گزارش آینده‌پژوهی درخصوص نخبگان ایرانی در ۲۰۲۴ منتشر کرده‌ که طی آن نشان می‌دهد مطالعه روی شرایط نخبگان ایرانی را به‌طور جدی در دستور کار قرار داده‌ است؛

با این شرایط جالب است بدانیم کشورهای پیشرفته مطالعه جدی روی آمارهای جمعیت نخبگانی ایران را در دستور کار قرار داده‌اند؛ ذیلاً به یکی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

 

ادامه مطلب ...

افتادگی پوست را با این خوراکی ها برطرف کنید

یکی از دلایل اصلی بروز پیری و افتادگی پوست کاهش تولید کلاژن است. مولکول کلاژن در لایه درم پوست ساخته می شود و همزمان با افزایش سن میزان تولید آن کم شده و مشکلات پوستی را به همراه دارد. کلاژن عامل اصلی برای ایجاد خاصیت ارتجاعی پوست و محکم بودن آن است.
 
برای جلوگیری از کاهش تولید این ماده حیاتی بدن می توان از کرم های ضد چین و چروک استفاده کرد که باعث افزایش تولید کلاژن می شود. در کنار داروهای شیمیایی می توان از خوراکی های طبیعی نیز استفاده کرد و با قرار دادن آنها در رژیم غذایی باعث سلامت بدن و پوست صورت شد.
 
از جمله خوراکی های بسیار مفید برای صورت دانه های سویا است که مانع از شکستن آنزیم هایی در پوست می شود که عامل چین و چروک پوستی هستند. کارشناسان توصیه می کنند افراد خوراکی هایی مانند شیر سویا یا دانه سویا را حتماً در رژیم غذایی خود قرار دهند.
 
خوردن سبزی های با برگ سبز مانند اسفناج، کلم و کلم‌پیچ نیز می تواند باعث زیبایی و جوانی پوست صورت شود. لازم به ذکر است در این سبزیجات نوعی آنتی اکسیدان به نام لوتئین وجود دارد که باعث آبرسانی به پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن و مبارزه با چین و چروک می شود.
 
لوبیا هم یکی دیگر از خوراکی های بسیار مفید برای داشتن پوستی زیبا است. در لوبیا یک ماده ضد پیری به نام اسید هیالورونیک وجود دارد و تنها مصرف 2 قاشق از انواع لوبیا به صورت پخته برای زیبایی پوست توصیه می شود.
 
میوه و سایر سبزیجات دارای رنگدانه های قرمز برای سلامت پوست بسیار مفید هستند؛ فلفل قرمز، چغندر، گوجه فرنگی تازه، سیب زمینی شیرین و هویج همگی دارای انواع مواد مفید برای بدن هستند و حتی برخی از آنها در ساخت کرم های ضد آفتاب استفاده می شود و اثربخش بودن آنها برای جوانسازی پوست توسط کارشناسان اثبات شده است.
 
دانه کتان هم یک منبع عمده و غنی از اسیدهای امگا سه است و می تواند باعث تحریک سلول های پوستی و ساخت کلاژن و جوانسازی پوست شود. علاوه بر این، مصرف ماهی های چرب و نیز دانه های آجیل مانند گردو، بادام و فندوق هم می تواند برای سلامت این عضو مهم از بدن مفید باشد.
 
آلو و مرکبات هم به دلیل وجود ویتامین ها و مواد مغذی فراوان برای جوانسازی پوست بسیار مفید هستند و خوردن روزانه 5 الی 6 عدد آلو ، زغال اخته،پرتقال ، لیمو ترش و نارنگی به افراد توصیه می شود.

طرح جدید عربستان و اسرائیل برای ناامن کردن سوریه

  پیروزی‌های سوریه در حلب و همکاری ایران، روسیه و ترکیه، خشم عربستان را به دنبال داشت و این کشور تلاش می‌کند با حمایت از گروه‌های تکفیری و دامن زدن به اقدامات تروریستی در مسیر حل سیاسی بحران سوریه مانع تراشی کند.

 

 
، تحولات مثبت در میدان‌های نبرد سوریه و خنثی شدن طرح‌های تجزیه سوریه خشم نظام عربستان را در ریاض برانگیخته است. همکاری و مشورت میان ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه و پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن هم در این زمینه نقش داشت. 
 
گزارش محافل سیاسی و اطلاعاتی بسیاری از کشورها نشان از این دارد که نظام عربستان با همکاری برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و فرماندهان گروه‌های تکفیری تلاش می‌کنند با بر هم زدن ثبات در سوریه در روند حل سیاسی بحران سنگ اندازی کنند؛ زیرا این طرف‌ها به حل بحران سوریه از راه سیاسی پایبند نیستند و خواهان ادامه جنگ گروه‌های تروریستی در سرزمین‌های سوریه هستند. 
 
بر اساس گزارش محافل سیاسی و  اطلاعاتی ریاض همواره در این زمینه با رژیم اسرائیل در ارتباط است. همانطوری که پیش از این نیز آنها برای سنگ اندازی در مسیر توافق هسته‌ای و قدرت یابی ایران سنگ اندازی می‌کردند. این کشورها تلاش می‌کنند اقدامات مسکو و تهران برای حل سیاسی بحران سوریه را ناکام گذارند. 
 
آنها تلاش می‌کنند با دامن زدن به اقدام های تروریستی در بسیاری از شهرهای سوریه و هدف قرار دادن نهادهای دولتی همه محاسبه ها را به هم بریزند و موازنه را در میدان های نبرد سوریه به سود خود رقم زنند. 
 
بر این اساس، چه توافق آتش‌بس ادامه داشته باشد و یا اینکه نادیده گرفته شود روزهای آینده بسیاری از مناطق سوریه مانند تدمر، ادلب، الرقه ، دیرالزور، حومه حلب و مناطق جنوبی درگیری‌های خونینی را شاهد خواهد بود؛ زیرا در این مناطق گروه‌های تروریستی حضور دارند که از پشتیبانی خاندان آل سعود برخوردار هستند.

اندازه دور بازوهای تان به شما می گوید چقدر عمر می کنید

مطالعات جدید محققان نشان می دهد بین اندازه دور بازو و طول عمر ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.

 

 

اندازه دور بازوهای تان به شما می گوید چقدر عمر می کنید

براساس جدیدترین مطالعات پژوهشگران ایالات متحده که در مجله American Journal of Cardiology به چاپ رسیده است افرادی که دور بازو و دور مچ پای آنها بزرگ است با درصد بالاتری به نسبت افرادی که دور بازو و مچ پای معمولی دارند در اثر بیماری های قلبی جان خود را از  دست می دهند.
 
کارشناسان  این نتایج را با بررسی بر روی 600 فرد سالمند بالای 60 سال با وزن های مختلف که همگی به بیماری قلبی مبتلا بوده اند بدست آورده اند، در طول 10 سال عده زیادی از سالمندانی که دارای دور بازوی بزرگتری بودند جان خود را از دست داده اند.
 
بر این اساس وزن بدن رابطه مستقیمی با ابتلا به انواع بیماری ها دارد و میزان بالای چربی در بدن باعث فشار آمدن بیشتر بر قلب برای پمپاژ خون و اکسیژن رسانی به اعضای بدن می شود.
  
ادامه مطلب ...