پیکر 98 شهید دفاع مقدس صبح امروز وارد کشور شد

پیکر 98 شهید دفاع مقدس صبح امروز وارد کشور شد

سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  گفت: پیکر مطهر و پاک ۹۸ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها غربت با استقبال مردم و مسئولان به وطن بازگشت.
 
وی ادامه داد: پیکر مطهر و پاک این ۹۸ شهید والامقام صبح امروز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه از مرز شلمچه در شهرستان خرمشهر وارد کشور شدند.
 
گفتنی است؛ پیکر پاک این شهدا در مناطق عملیاتی شرهانی، شرق دجله، جزایر سهیل و ام‌الرصاص با تلاش کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است؛ این شهدا مربوط به عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای چهار و تک پشتیبانی عملیات والفجر هشت هستند.

توسعه توانمندی‌های دریایی ایران برای عربستان، اسرائیل و اروپا نگران‌کننده است

نشریه فارن افرز در گزارشی افزایش قدرت نیروی دریایی ایران را عامل نگرانی در خاورمیانه و اروپا دانست.

نشریه فارن افرز: توسعه توانمندی‌های دریایی ایران برای عربستان، اسرائیل و اروپا نگران‌کننده است 

  
ادامه مطلب ...

پیگیری مستمر فرمانده کل قوا درباره ارتقای معیشت کارکنان آجا

امیر پوردستان

جانشین فرمانده کل ارتش از پیگیری‌های مستمر فرماندهی معظم کل قوا درباره ارتقای سطح معیشت کارکنان آجا خبر داد.

  ادامه مطلب ...

چرا آمریکا این پرنده روسی را "روز قیامت" نامید؟+عکس

مدیر کل صنایع نظامی روسیه اعلام کرد که این مؤسسه برای آغاز به ساخت نسل سوم هواپیماهای فرماندهی استراتژیک موسوم به "هواپیمای روز قیامت" در سال 2017 برنامه‌ریزی می‌کند.

 

  الکساندر یاکنین مدیر صنایع نظامی روسیه روز پنجشنبه 22 دسامبر گفت: هم اکنون این هواپیما با تمام توانمندی خود پرواز می کند و در نخستین تمارین نظامی مشارکت کرده و چند مأموریت در راستای آمادگی فوری نیروهای مسلح برای اجرای عملیات انجام داده است. 


چرا آمریکا این پرنده روسی را
 
ادامه مطلب ...

مین‌کوب "تفتان" ایرانی را بهتر بشناسیم + تصاویر و مشخصات

  پاکسازی مین، همواره یکی از مشکلاتی است که کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهایی که جنگ را تجربه کرده‌اند، با آن مواجه هستند. بدین منظور روش‌های مختلفی برای پاکسازی تعریف شده که یکی از امن‌ترین آن‌ها استفاده از خودروهای مین‌کوب است که توسط کشورهای مختلفی ساخته می‌شوند.

   پاکسازی میادین مین به وسیله انسان، هم وقت‌گیر است و هم احتمال تلفات آن بسیار زیاد می‌باشد. یکی از روش‌هایی که کمترین احتمال تلفات در پاکسازی را داراست، به کار گرفتن دستگاه‌های مین‌کوب در پاکسازی میادین مین است. به این روش، "پاکسازی با ماشین‌آلات یا مین‌کوب "گفته می‌شود.

این دستگاه‌ها با استفاده از سنگینی غلطک‌ها و یا ضربات دورانی و پی در پیِ چکش‌هایی که در جلوی دستگاه نصب گردیده، باعث انفجار و یا متلاشی شدن مین‌ها گردیده و میادین مین را پاکسازی می‌نمایند.

از جمله مزایای این دستگاه‌ها می‌توان به داشتن حفاظ زرهی، استفاده از کمترین نفرات، بالا بودن ضریب پاک‌سازی و سرعت عمل در پاک‌سازی اشاره کرد. در مین‌کوب‌های ضربه‌ای؛ در جلوی زره‌پوش یا خودرو، محوری نصب گردیده و به این محور در فواصل مختلف زنجیرهایی متصل شده است.


مین‌کوب تفتان ایرانی را بهتر بشناسیم + تصاویر و مشخصات
 
ادامه مطلب ...